neděle 17. ledna 2016

My 2015!



Je leden, měsíc kdy se všichni snaží rekapitulovat uplynulý rok a vymýšlejí všemožná novoroční předsevzetí. Pro spoustu lidí je začátek roku spojen s novým startem a časem na změnu. Já osobně si myslím, že taková předsevzetí si člověk může dát kdykoliv během roku a není zapotřebí čekat na leden. Ale je pravdou, že není tak úplně od věci si s novým rokem stanovit určité cíle. :) 
Co vy, dáváte si předsevzetí?

//

It's January, month when everyone tries to recapitulate past year and comes up with New Year's resolutions. For many people New Year is New Start and time for change. I personally think that it doesn't matter when you make your resolutions and there is no need to wait till January to make them. But well, it's true that it is not such a bad idea to set up some goals you want to achieve. :)
And what about you, are you giving yourself some resolutions?


No a jaký byl můj rok 2015?

Jedním slovem ÚŽASNÝ! Prožila jsem zatím asi dobrodružstvím nejvíce nabitý rok.
Hned v lednu jsem odletěla na semestr, v rámci studijního programu Erasmus, do španělské Valencie.
Všechny články naleznete v kategorii Valencia diaries.
Myslím, že nebudu přehánět, když řeknu, že to bylo nejlepších 6 měsíců mého života a zkrátka rozhodnutí, kterého ani v nejmenším nelituji!
Poznala jsem spousty nových přátel, kultur, osamostatnila se, načerpala ohromné množství pozitivné energie a inspirace a zkrátka si užívala každičké minuty a nechtěla vůbec myslet na to, že to všechno jednou skončí...
Ze svého "erasmuslife" žiji dodnes a jediné negativum na tom je, že kamarádi, které jsem poznala jsou z celého světa a není tak úplně jednoduché udržovat se všemi kontakt...
Ale to je další důvod k tomu ještě více cestovat a všechny navštívit! :) Předsevzetí nebo spíš přání pro 2016 numero 1!


And how was my 2015?
In one word - AWESOME! It was a year full od adventures. Already in January I left for one semester, with Erasmus study program, to Valencia in Spain. All posts can be found in Valencia diaries.
I think Im not exaggerating when saying that it was the best 6 months of my life and simply the decision I do not regret!
I met so much people, make friends for life, get to know many types of cultures, I became independent and got so much of positive energy and inspiration and I really didn't want it ends.
Im still "living" from my memories and the only negative thing about that is, that I made friends all around the world and it's not easy to keep with touch with everyone...
But that is the reason to travel more and visit them all! :) Resolution or better say a dream for 2016 numero 1! :)



Ve druhé polovině roku se v porovnání s "Erasmus Life" nic zajímavého nedělo. Vracela jsem se pomaku do starých kolejí, teplotní šok se naštěstí nekonal, protože při mém návratu bylo v Čechách snad ještě větší horko a celé léto bylo teplotně nadprůměné, což mi tedy vůbec nevadilo! :)
Začal mi můj poslední rok studia, našla jsem si práci, která již trochu souvisí s tím, co studuji (erasmus vás docela vyždímá!:D) no a pomalu jsem se pustila do bakalářské práce.
Na podzim jsem se chystala s kamarádkou na výlet do Belgie, navštívit mé belgické kamarády z Valencie. Ale co se nestalo, byla jsem celá natěšená na shledání a konečně opět na nějaké cestování a jako na potvoru jsme měly letenky jen chvilku poté co se situace ve Francii a Belgii po útocích v Paříži dost vyhrotila a tak jsem náš výlet musely zrušit. :(
No a pak už přišly Vánoce a po nich přijela na návštěvu Prahy má spolubydlící, takže konečně nějakaké to erasmus shledání! :)
//
In second part of the year was, in comparison to "erasmuslife", nothing really special happened. I was slowly coming back to normal life. I was coming back to really hot summer in Czech republic so at least I didn't really have a temperature shock. :)
I started my senior year at uni, I found a job a bit more connected to my studies (your wallet really cries after erasmus! :D), well and I started to work on my bachelor thesis.
In autumn I was about to come to Belgium with my friend to visit my Belgium friend I met in Valencia. Unluckily we had our flight right after the attack in Paris when the situation wasn't the best neither in France nor Belgium so we had to cancel that. :(
Then Christmas came and right after my flatmate came to visit Prague so finally some erasmus reunion! :)


A předsevzetí pro 2016? / And resolutions for 2016?


Ježíšek mi přinesl poukaz na kurz focení, takže bych se KONEČNĚ už opravdu chtěla naučit fotit pořádné fotky, kterých je moje zrcadovka zajisté schopna! Zatím jsem fotograf amatér a fotím metodou pokus-omyl...:D Takže často sama nechápu jak se mi vlastně něco povedlo vyfotit a udělat ten samý snímek je nadlidský výkon..tudíž cíl pro rok 2016 = zlepšit mé fotografické dovednosti!
//
I get a course of shooting for Christmas so FINALLY I really would like to learn how to make good pictures which my camera surely can do! For now Im a photographer amateur, learning by shooting (experimenting if it works or not...:D) So I really want to improve my skills and hope the course will help me to do so!


Předminulé léto jsem si v Seville koupila tento nádherný bloček s tím, že si konečně přehledně přepíšu všechny recepty, které se nám válí v jedné poličce v kuchyni, každý na jiném ušmudlaném papírku, že už podle rohů poznáte o který recept se jedná! :D Taky to tak máte?
Samozřejmě jsem doposud nepřepsala jediný recept, ale letos už to VÁŽNĚ udělám!!!
//
When last summer in Sevilla I bought this beautiful diary that I will finally rewrite all the recipes to one organized place. Do you also have recipes everywhere, each on some little/dirty paper? :D
Of course I haven't done that yet but this year I will really do that!!!


Příštích pár měsíců bude hlavně o učení se, protože budu obhajovat bakalářskou práci a čekají mě státnice. Takže dalším velkým cílem je to všechno zvládnout a nezbláznit se :D
Držte mi palce!
//
For next months I will be mostly studying because I will be defending my thesis and having final state exams in spring. So another big goal is to success with that and do nit became crazy! :D
Cross your fingers for me!

...

No a samozřejmě i nadále bych Vám chtěla přinášet nové recepty, články z cest a tak vůbec blog stále vylepšovat tak, aby jste se sem rádi vraceli a mohly čerpat inspiraci. :)
//
And of course I still would like to bring you new recipes, posts from my travels and keep improving my blog so you'd like to coming back and be inspired. :)


Tak krásný 2016 všem a pamatujte / Have a nice 2016 and remember:
The best way to get things done is simply to begin! ❤️


Žádné komentáře:

Okomentovat