pátek 4. září 2015

VALENCIA (PHOTO)DIARIES #1



Včera to byl přesně týden co jsem přiletěla. Mám pocit, že jsem se od té doby téměř nezastavila a jsem stále v jednom kole! Zařizování bytu, nákupy,vaření, vymýšlení rozvrhu ve škole - asi zatím nejhorší část ze všeho! No zkrátka nebyl čas na to se nudit, což je vlastně dobře :) Příští týden mi už začíná škola, tak mi držte palce!
Dnes mám pro Vás photodiary, různé fotky co se mi tu za ten týden nastřádaly. Takže konec psaní a jdeme na to!

//

Yesterday it was exactly one week I came. I have the feeling I haven't stopped since that time. Flat arranging, shopping, cooking, making time table at school - the worst part yet! So I didn't have time to get bored, which is actually great :) Next week my school starts, so finger crossed!
Today I have for you a photodiary. Done with writting and let's start!



Středa 21.1. / Wednesday 21.1

Vejít se do 23kg bylo dost náročné, ale povedlo se :D snad ještě horší bylo táhnout je sama tady ve Valencii, máme byt v 5. patře, bez výtahu! No když není čas na cvičení, tak alespoň ty schody, takže je to vlastně + ! :) / Put all your staff up to 23kg, almost impossible but in the end I made it :D Even worse was to go with these alone in Valencia, where I live in the 5th floor without elevator! Well, when there is no time for workout, we have stair! :)
Prague 0°C and foggy weather  ,Valencia 16°C and sun :)

Naše pidi letadlo..uzounká ulička, a na každé straně jen dvě sedadla, ale pohodlné, letělo nás maličko, takž skoro každý mohl sedět sám. Letěla jsem se společností Germanwing s mezipřistáním v Düsseldorfu, mimo sezonu bohužel nelétá nic přímého. / Our such a small plain, in row just 4 seats but really comfortable, the flight was almost empty so almost everyone could sit alone. I traveled with germanwings with layover in Düsseldorf, in winter there are no direct flights.




Přestup v Düsseldorfu  / layover in Düsseldorf



Mořeeee / Seaaa :)
Valencia here I come :))
Můj soukromý aeroplán :D takhle malými letadly jsem letěla poprvé!  / My private plane, I flight for the first time in such a small airplane!
První den mě vzala slečna po které bydlím na procházku po okolí, abych se trošku zorientovala :) Takže toto bude pro příští semestr moje fakulta :) / First day, a girl after I took a flat, took me for a walk around surroundings. This will be my faculty for next semester :)
Kampus je to obrovský!! Ještě jsem ho ani zdaleka neprošla celý..ale mám 5 měsíců na to to napravit :) / The campus is so huge!! I haven't even been in all places there..but I have 5 months to fix it :)
První španělská večeře venku... / First spanish dinner out


Čtvrtek 22.1. / Thuesday 22.1.
                               

Druhý den, ve čtvrtek, jsem měla sraz mým  buddym/mentorem (student s univerzity, kterého vám přidělí škola a pomáhá vám se zápisem předmětů, ukáže vám město a tak, záleží jaké máte štěstí  a jak si sednete, já mám kliku, že jsme si buddy rozumíme:) Hned první den mě vzala do centra,akorát byla fiesta - den patrona Valencie,  přišly jsme do centra právě když vynášeli 'sochu' ven z katedrály. / The next day I met my buddy (student from the university you get from uni and who help you in the first days with administration at school, show you a city..depends how lucky you are :) We went to see the city and there were just one fiesta so the streets were quite busy.



 Porras s čokoládou v 100 montaditos../ Porras in 100 montaditos
Můj buddy / My buddy :))

Plaza del Ayuntamiento
Mara mi ukázala tenhle úžasný obchod, mohla bych v něm trávit hodiny! :D Zkrátka miluju papírnictví a obchody s různýma roztomilýma blbostma..:D / I fell in love with this shop first day already! :D

Neodolala jsem :) / I could't help myself :)



Pátek 23.1. / Friday 23.1


Healthy breakfast!

Café con leche :)


Procházka k moři, konečně!!! :) walking by the sea, finally!!! :)



Máme rooftop! Můžeme se opalovat na střeše, i grilovat..takže když jó mrzneme v bytě, můžeme se jít ohřát :) To jsem se možná ještě nezmínila, Španělé nevedou něco jako topení, takže v bytech je prostě kosa! / We have a rooftop! So we can have a sunbath, bbq..and when we are freezing in a flat we can get warmer here :) Maybee I haven't mentioned it yet but in Spain it's not common to have a heating so in the flats is really cold!
Sobota 24.1. / Sunday 24.1.

S kamarádkou jsme společně uvařily k 'obědu' (tak ve 4-5 :D) krevety, jak já je miluju :) / With my friend we cooked praws for a luch (around 4-5 in the afternoon :D ) I just love them so much!!:)



Zásoba ovoce je základ! :) Tohle mi v Čechách prostě chybí.../  So much fruit, I just miss this sweet-juicy fruit in Czech rep...

Ryby k obědu, večeři,...já budu tak zdravá!/  Fishes for lunch, dinner...I'll be so healthy!

Nejhorší část ze všeho, sestavování rozvrhu. Nemít buddyho, tak jsem v koncích, vážně šílené! Když už si vyberete předměty, tak se vám nehodí do rozvrhu, pořád se vám něco kryje, no jsem zvědavá jak to vše nakonec bude, zatím to vypadá, že budu ve škole od pondělka do pátku - od rána do večera, s tím, že v nějaké dny se asi budu muset rozkrájet abych mohla být na dvou/třech cvičeních najednou! / The worst part ever! Making a timetable..not having my buddy I would be completaly desperate. Soo crazy! It seems I'll be at school Monday-Friday, since morning to evening..

Kam se podíváte, všude jsou mandarinky :) / Wherever you look, there are trees full of tangerines :)

Úterý 27.1. / Tuesday 27.1

Valenbisi - bez toho by to tu ani nešlo, na kole jezdí snad každý! Stačí si zařídit kartičku a můžete si začít půjčovat, po městě máte stanoviště kde kola vyzvedáváte a zase vracíte, máte vždy půl hodiny na to vrátit kolo do další. Bohužel se vám může stát, že bude stanoviště plné, to je pak problém, protože musíte rychle hledat další, ale naštěstí, pokud už nemáte čas, můžete si v automatu požádat o dalších 15min navíc. / Valenbisi - musthave when you are in Valencia! You just need a card and you can start taking bikes from the pickup points. You have 30min to give the bike back to one of the stations around the city. The problem might be the station is already full,´but luckily you have an option to take 15min more and find some other place to park.
Ciudad de las artes y ciencias, pohled z nákupního centra Aqua. / Ciudad de las Artes y Sciencias, view from shopping mall Aqua.
Pinchos

První nákupy.. magické slůvko 'rebajas' (slevy) je nebezpečné...:D / First shopping..magical word 'rebajas' (sales) is dangerous... :D




Postupně budu přidávat i další články, publikované v průběhu Erasmu ještě na původním blogu 'Fashion enjoyment'. Doufám, že budete mít také radost, že budou články k nalezení i tady a že třeba některé z Vás, co se do Valencie vypravíte ať už na dovolenou nebo Erasmus jako já, budou inspirovat. :)
 // 
During the time I will be adding post already publicated in previous blog 'Fashion enjoyment'. Hope you will be happy to have them here too and that they maybee inspire those, who will go to Valencia whether on holiday or Erasmus as well as me :)


Lucy

Žádné komentáře:

Okomentovat